Strategi Komunikasi Pemasaran Anggrek Souvenir dalam Mempromosikan Produk

Authors

  • Mutia Erda Anggreini Universitas Islam Negeri Raden Fatah Palembang
  • Fifi Hasmawati Universitas Islam Negeri Raden Fatah Palembang
  • Anita Trisiah Universitas Islam Negeri Raden Fatah Palembang

DOI:

https://doi.org/10.47134/pssh.v1i3.176

Keywords:

Marketing Communication Strategy, Marketing Mix, Promotion Mix

Abstract

This research is entitled "Orchid Souvenir Marketing Communication Strategy in Promoting Products". The aim of this research is to find out what marketing communication strategies Anggrek Souvenir uses in promoting products. This research uses descriptive qualitative methods, collecting data through observation, interviews and documentation. This research uses the concept of marketing mix theory and promotion mix. The results of this research, Orchid Souvenir, apply the concept of marketing mix theory which consists of product, price, place and promotion. and the concept of promotional mix theory, namely advertising, sales promotion, personal/face-to-face selling, public relations and direct marketing to promote products to buyers. Of all the promotional mixes implemented by Anggrek Souvenir, the advertising strategy carried out by posting product photos on social media is not very active and utilized, even though nowadays other business people use social media to promote their products. However, sales promotion is the most effective strategy used by Anggrek Souvenir in promoting its products.

References

Ali Basyah, N., & Razak, A. (2020). Metode Kualitatif Dalam Riset Bisnis : Satu Tinjauan. Economica Didactica, 2(1).

Cangara, H. (2022). Pengantar Ilmu Komunikasi. (5th ed.). Depok: Rajawali Pers.

Choirunnisak, M. (2020). Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Home Industri Hasta Indonesia. UIN Sunan Ampel.

Firmansyah Anang, M. (2020). Komunikasi Pemasaran. (Cet. Perta.). Pasuruan, Jawa Timur: CV. Penerbit Qiara Media.

Hamdani, R. (2022). Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Parfume Merek E.Aigner Di Parkson Centre Point Medan. Medan Area.

Hamzah, R. E., Manogari, R. R., & Shabrina, R. P. (2020). Strategi Komunikasi Pemasaran Kedai Kopi Kaman Dalam Meningkatkan Loyalitas Konsumen. Komunikata57, 1(1).

Hariyati, F., & Sovianti, R. (2021). Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Mempertahankan Customer Loyalty Pada Hotel Salak Bogor, Indonesia. CoverAge: Journal of Strategic Communication, 11(2).

Hermawan, A. (2017). Komunikasi Pemasaran. Jakarta: Penerbit Erlangga.

Indriani, L. (2022). Strategi Komunikasi Pemasaran CoffeeShop Sirkel Cafe Kepahing Dalam Meningkatkan Penjualan. IAIN Curup.

Khasanah, I. (2019). Strategi Komunikasi Pemasaran Lasagna Larise Dalam Meningkatkan Penjualan. Jurnal Ilmu Komunikasi, 9(1).

Muhammad Umar. (2022). Komunikasi Pemasaran. In M. Silalahi (Ed.), Padang: PT. Global Eksekutif Teknologi.

Mulyati. (2022). Komunikasi Pemasaran. In M. Silalahi (Ed.), Padang: PT. Global Eksekutif Teknologi.

Muntazah, A., Novalia, & Emeilia, R. I. (2020). Strategi Komunikasi Pemasaran Digital Untuk Meningkatkan Brand Loyalty Pada Perusahaan Travel Di Masa Pandemi Covid-19 (Studi Kasus Pada CV. Khairil Tour & Travel). Akrab Juara, 5.

Priyo, S., & Dewi Sri, S. (2020). Strategi Komunikasi Pemasaran Shopee Dalam Membangun Positioning Di Tengah Pandemi Covid-19 Di Indonesia. Jurnal Ilmu Komunikasi, 3(2).

Rabbani, D. B. (2022). Komunikasi Pemasaran. In M. Silalahi (Ed.), Padang: PT. Global Eksekutif Teknologi.

Sugiyono. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R & D. (2nd ed.). Bandung: CV Alfabeta.

Suka, E. A. A. G., & Lubis, S. (2019). Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Mempromosikan Produk Homemade Kefir Di Kota Medan. Network Media, 2(2)

Downloads

Published

2024-01-14

How to Cite

Anggreini, M. E., Hasmawati, F., & Trisiah, A. (2024). Strategi Komunikasi Pemasaran Anggrek Souvenir dalam Mempromosikan Produk. Pubmedia Social Sciences and Humanities, 1(3), 18. https://doi.org/10.47134/pssh.v1i3.176

Issue

Section

Articles

Categories